E-mail marketing

De top 3 e-mailprogramma’s

Een vorm van marketing is e-mail markting. Dit is dan een vorm van direct marketing. Binnen deze blog wordt er gekeken welke programma’s hiervoor gebruikt kunnen worden. Anno 2016 zijn er talloze software systemen om email campagnes uit te voeren. Om een beeld te geven welke programma’s de top drie vormen ligt ik verder toe. De top drie bestaat uit de volgende software systemen:

1.   Benchmark email

Benchmark Email blijkt na onderzoek één van de betere programma’s te zijn. Dit kom doordat dit programma vele mogelijkheden biedt. Voor ieder wat wils. Als gebruiker kan er worden gekozen uit honderden verschillende templates. Mocht je hier dan nog niet helemaal tevreden over zijn, dan biedt Benchmark Email je de mogelijk om je eigen creativiteit los te laten in het design. Doordat Benchmark Email de klant centraal zet en volledig in de behoefte wil kunnen voorzien, vraagt benchmark om met suggesties te komen die zijn extra kunnen aanbieden. Zij hebben dan ook de mogelijkheid om via telefoon, email of live chat te communiceren. Als je het programma wilt gebruiken voor commerciële doeleinden is het ook volledig te integreren met je CRM systeem. En dit is dan allemaal al gratis te benutten. Uiteraard is het mogelijk tegen een maandelijkse meerprijs toegang te krijgen tot meerdere opties.

Uiteraard zitten er aan elke programma ook wat nadelen. Mocht je er voor kiezen om je abonnement te upgraden naar een betaalde versie dan is het minpuntje dat je geen korting krijgt als je een jaar vooruit betaald. Het grootste minpuntje is dat de e-mailadressen die gebruikt worden moet zijn voorzien van een opt-in die via benchmark email zijn aangevinkt. Dit betekent dat je geen e-mailadressen kan importeren.

Voordelen:

  • Tot 10.000 e-mails per maand
  • Veel mogelijkheden templates

Nadelen:

  • Geen conversie statistieken
  • Geen koppeling met google Analytics
  • Je kan alleen email sturen naar mensen die de opt-in hebben aangevinkt bij een gekoppeld account.

2.Vertical Response

 

Vertical Response is ook één van de meest gebruikte programma’s. Dit is één van de weinige programma’s die een volledig geïntegreerd enquête systeem hebben. Voor de eerste 25 gebruikers is dit gratis en om dit voort te zetten naar een grotere doelgroep zal er extra betaald moeten worden. Vertical Response is ook één van de weinige die een beperkt aantal e-mails van 100 per maand hanteert.

Naast alle voordelen zijn er ook wel wat minpunten. Anno 2016 zou je er van uit kunnen gaan dat je met elke browser toegang kunt krijgen tot alle online kanalen. Vertical Response heeft hier echter wel wat minpunten. Voor optimaal gebruik van Vertical Response zul je gebruik moeten maken van Internet Explorer of Mozilla Firefox. Het uploaden van contacten gaat ook moeizaam.

Sterktes:          – Meerdere mogelijkheden voor het creëren van een campagne                         – Ingebouwde enquête tool

Zwaktes:         – Problemen bij het uploaden van contacten – Ingebouwde enquête tool gratis voor de eerste 25 respondenten – Het gratis pakket bied slechts de standaard email marketing tools – Niet geoptimaliseerd voor alle browsers. – Gratis versie heeft een limiet van 100 e-mails

  1. Mail Chimp

Mail Chimp is één van de bekendste programma’s. Net als bij de meeste bekende programma’s zijn hier ook zogenaamd ‘forever free plann’ mogelijke. Dit houdt in dat er zonder betaling gebruik gemaakt kan worden van het programma. Hierbij is het alleen mogelijk tegen beperkte voorwaarden gratis gebruik te blijven maken. Door middel van inzicht in de statistieken en A/B testing kan het gebruik ervan geoptimaliseerd worden. Het is voor een gebruiker van Mail Chimp mogelijk tot 12.000 mails per maand te versturen naar 2.000 contacten voor zowel desktop als mobile versies. Het nadeel is wel dat je in de mails altijd het logo van Mail Chimp hebt staan.

Sterktes:         – Mogelijkheid tot het ontvangen van statistieken. – Professioneel uitziende mails. – ‘Forever Free Plan’ – tot 2,000 contacten en minder dan 12,000 mails per maand – Mobiele app waarmee een e-mail campagne kan worden beheerd.

Zwaktes:         – Mail Chimp logo in de footer – Overgang van gratis naar betaald onevenredig, je krijg te weinig voor de                 – hoeveelheid die je betaalt.

 

Deze top 3 is voor de meeste bedrijven een geschikt programma. Er moet wel een kanttekening worden gemaakt dat er op voor elke bedrijf specifieke behoeftes gelden dus de benoemde top 3 is een algemene top. Voor specifieke voorkeuren is het verstandig om je belangrijkste behoefte langs de voordelen en nadelen van deze programma’s te leggen.

 

Ettes, G. (2014, januari 17). Tips for a Powerfull e-mail. Opgeroepen op januari 12, 2017, van Web Marketing Today : http://webmarketingtoday.com/articles/113975-7-Tips-for-a-Powerful-Email-Call-to-Action/

Kevin. (2015, juli 10). Effectieve call to action. Opgeroepen op januari 12, 2017, van Comm100 :http://emailmarketing.comm100.com/email-marketing-ebook/email-call-to-action.aspxhttp://pronamic.nl/2015/05/e-mailmarketing-effectieve-call-to-action-buttons/

Mailchimp (2017) Features . Opgeroepen op januari 10, 2017, van Mailchimp : https://mailchimp.com/?awid=710982158&awag=38815048684&awad=163901170681&awkw=%2Bvoordelen%20%2Bmailchimp&pid=GAW&source=website&gclid=CILBzIv00NECFRQ8Gwodt7UAhg&gclsrc=aw.ds&dclid=CPyu7Iv00NECFViIdwodgEAM-g

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s