Tumblr.

Tumblr?

Het door Davis Karp in 2007 opgerichte Tumlr. is in 2013 overgenomen door Yahoo voor een bedrag van 1,1 miljard. Tumblr. is een platform dat is gericht op gevisualiseerde berichtgeving. Via dit kanaal kan er op een eenvoudige wijze muziek, tekstberichten, foto’s en video’s worden gedeeld met andere gebruiken. Het heeft grote overeenkomsten met de bekende platformen Twitter en facebook. Het voornaamste wat Tumblr onderscheidend maakt van de andere kanalen, is dat er onderscheid wordt gemaakt voor elke categorie. Voor zowel tekst, foto, video, chats, audio, etc. is een ander soort microblog te maken.

Zakelijk

Binnen deze blog is het belangrijkste om te vertellen wat het nu kan betekenen als zakelijk gebruik. Vandaag de dag zijn er al redelijk wat bedrijven die zich uiten in de wereld van Tumblr. Het is dan wel helemaal afhankelijk van wat voor soort bedrijf er gebruik van wilt maken, want het is niet voor elk bedrijf nuttig om er gebruik van te maken. Het is voornamelijk geschikt voor het gebruik in de B2C markt.

Om als zakelijke gebruiker je doelgroep te bereiken zijn er ook meerdere mogelijkheden om te adverteren.

Tumblr Radar

Het voornaamste uitgangspunt van Tumblr Radar is het generen van volgers, likes en reblogs. Het creëert een groot gebruik voor de adverteerder. Over het algemeen wordt er per dag voor meer dan 120 miljoen impressies per dag gezorgd. Het zorgt er voor dat er meerder bezoekers naar je eigen Tumbrl pagina komen.

Tumblr Spotlight

Een andere optie is Tumblr Spotlight. Door gebruik te maken van Tumblr Spotlight worden adverteerders aanbevolen in de 50 beschikbare categorieën.

Tumblr Trending

Hierbij worden de blogs getoond in de populaire, aanbevolen blogs van dat moment. Helaas is dit alleen beschikbaar op de mobiele versie.

Sponserd Posts

Hierbij wordt er ook onderscheid gemaakt tussen mobiel en web advertenties. De Tumblr Sponsored Posts worden geoptimaliseerd op basis van het apparaat waarop ze getoond moeten worden. Bovendien kunnen de gesponsorde berichten op Yahoo getoond worden voor een nog groter bereik.

Conclusie

De grootste kracht van adverteren op Tumblr is dat het onbeperkt is in het type berichten dat gepost kan worden. Berichten kunnen onder andere geplaatst worden in de vorm van een foto, animatie, tekst, muziek of video. Advertenties hebben dezelfde specificaties als gewone berichten. Ze passen naadloos in het platform en daardoor wordt de gebruikerservaring niet onderbroken. Een ander sterk punt van Tumblr is de lange levensduur van berichten met een continue stroom van interactie vanaf de plaatsingsdatum. Van de interactie komt 30% zelfs pas na 30 dagen sinds de plaatsing.

 

Bibliografie Bankdrukker. (2015, april 13). Wat is Tumblr, hoe werkt het en hoe krijg je meer volgers. Opgeroepen op december 29, 2016, van Info Nu: http://pc-en-internet.infonu.nl/communicatie/154227-wat-is-tumblr-hoe-werkt-het-en-hoe-krijg-je-meer-volgers.html Ettes, G. (2013, September 04). Laat Tumblr niet links liggen: aan de slag met 10 tips. Opgeroepen op december 29, 2016, van Frankwatching: http://www.frankwatching.com/archive/2013/09/04/laat-tumblr-niet-links-liggen-aan-de-slag-met-tien-tips/ Lemmen, M. (2014, maart 20). ZAKELIJK GEBRUIK TUMBLR. Opgeroepen op december 29, 2016, van Mark Lemmen: http://marklemmen.com/2014/03/20/zakelijk-gebruik-tumblr/

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s