Pinterest

Pinterest

Zoals vergelijkbaar met andere social media platformen gaat het ook hierbij om het delen van interesses. Pinterest is een platform waarbij het gaat om visual storytelling. Er kunnen afbeeldingen, filmpjes, en presentaties worden gedeeld.

Gebruikers.

Een belangrijk gegeven is dat maar liefst 80% van de gebruikers vrouwen zijn. Dit wil niet zeggen dat er geen mannen actief zijn of dat er geen kans hierin is. Je kunt de huidige gebruikers onder verdelen in twee groepen. Aan de ene kant heb je de gebruikers die hun eigen prikbord vol zetten met content waar zij interesse in hebben. En aan de andere kant heb je de zakelijke gebruikers

Zakelijk

Pinterest is een leuk platform voor prive gebruik, maar zijn er ook zakelijke mogelijkheden?

Uiteraard kan een bedrijf er gebruik van maken, maar is de doelgroep van het bedrijf wel te vinden op Pinterest? Het is dus belangrijk om eerst een antwoord te kunnen geven op die vraag. Is het zo dat je doelgroep inderdaad te vinden is op Pinterest dan zijn er meerdere voordelen te behalen van het gebruik van Pinterest.

Traffic

Het zal uiteindelijk leiden tot meer traffic naar je website. Dit heeft te maken met het feit dat de gepinde berichten op de prikborden voorzien zullen blijven van de bestaande URL gelinkt aan de website van jouw onderneming. Doordat de URL gelinkt blijft aan deze gepinde afbeeldingen wordt er ook een voordeel behaald door middel van linkbuilding. Op het moment dat er doorgeklikt wordt zal de klikker door worden verwezen naar de website van jouw onderneming.

Inzicht behoeftes

Actieve gebruikers creëren hun eigen prikbord doordat zij afbeeldingen op hun prikbord plaatsen. Het is dus eenvoudig om bij je doelgroep een kijkje te nemen en te kunnen zien waar de interesse van je doelgroep ligt.

Winkelgevoel

Pinterest geeft ten opzichte van een normale webshop weer het gevoel terug van het ouderwets gezellig winkelen. Doordat Pinterest het eenvoudig maakt gebruik te maken van verschillende prikborden van meerder personen en bedrijven laten zij de consument de vrij loop.

Bibliografie

Dulmen, C. v. (2015, april 02). MarketingPinstrument. Opgeroepen op januari 4, 2016, van Marketingfacts: http://www.marketingfacts.nl/berichten/marketingpinstrument Moen, N. (sd). 6 redenen om Pinterest te gebruiken. Opgeroepen op januari 4, 2015, van De zaak, ondernemers onder elkaar: http://www.dezaak.nl/6-redenen-om-pinterest-te-gebruiken-3595131.html Voorberg, r. (2015, januari 16). Pinterest: hét sociale marketingmedium van de toekomst. Opgeroepen op januari 4, 2015, van Marketingfacts: http://www.marketingfacts.nl/berichten/pinterest-het-sociale-marketingmedium-van-de-toekomst

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s