Google Plus

Het platform Google Plus is een begrip wat je waarschijnlijk steeds vaker voorbij hoort komen, maar wat het precies is weten er veel eigenlijk niet. Toch is de kans groot dat je zelf al een Google Plus account hebt. Maar wat is Google Plus nou eigenlijk? En kan je hier ook zakelijk op inspelen? Wereldwijd heeft Google Plus meer dan 500 miljoen gebruikers. Ondanks dat Nederland momenteel ruim twee miljoen gebruikers heeft waarvan zelfs de helft hiervan een dagelijks gebruiker is, zo blijkt uit cijfers van Newcom, is het platform relatief onbekend.

Google Plus is een overzichtelijk en simpel netwerk waarmee je zeer gemakkelijk aan de slag kunt gaan. Net als elk social media platform kun je hiermee content delen met je volgers om ze te informeren, adviseren of te amuseren. In plaats van vele andere social media, doet Google Plus dit met een zakelijk tintje. Mensen zijn benieuwd wat er afspeelt bij een bedrijf van zijn of haar interesse en willen graag een kijkje achter de schermen nemen. Hiervoor kan het platform dan ook slim worden ingezet als zakelijk gebruik. (Bosters, 2013)

Wat is voor mij nou de toegevoegde waarde van het gebruik van Google Plus?

Google Plus heeft een aantal zeer interessante voordelen te bieden:

– Google Author Rank; door het plaatsen van kwalitatief goede artikelen bouw je autoriteit op bij Google. Ondanks dat het grote voordeel van het verleden niet meer bestaat, namelijk een afbeelding van de schrijver bij een zoekopdracht, is het nog altijd relevant om de auteur te koppelen met Google Plus. – Lokaal vindbaar; doormiddel van een lokale bedrijfspagina aan te maken kan de vindbaarheid van je bedrijf worden vergroot doordat je bedrijf wordt getoond op Google Maps. – Recensies ontvangen; wanneer je de koppeling maakt tussen je website en je lokale bedrijfspagina (zie puntje hiervoor) worden er recensies getoond bij zoekresultaten op Google. – SEO-factor; praktijkverhalen wijzen uit dat gebruik van Google Plus de PageRank van je website op Google ten goede komt. Ook kan Google Plus goed worden ingezet om links te plaatsen naar bijvoorbeeld je eigen website om zo ook een betere PageRank te krijgen. – Segmenteren van klanten; via Google Plus kunnen klanten heel makkelijk in groepen worden ingedeeld om zo bepaalde informatie bijvoorbeeld alleen naar een specifieke groep te sturen. (Veenstra, 2014)

 

Buiten de bovengenoemde voordelen kent Google Plus er nog veel meer. In ieder geval reden genoeg om eens een gratis account aan te maken en eens uitpluizen wat Google Plus voor jou kan betekenen!

Bibliografie Bosters, C. (2013, November 4). Mogelijkheden en tips voor zakelijk gebruik Google+. Opgehaald van Marketingmed: https://marketingmed.nl/zakelijk-google-plus/ Veenstra, N. (2014, Juli 29). Moeten ondernemers Google Plus zakelijk inzetten? Opgehaald van Letterzaken: https://letterzaken.nl/google-plus-zakelijk-interessant/

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s